معرفی ترازو تره بار

1235 بازدید

به اشتراک بگذارید :

Rate this post

با شیوع بیماری کرونا و تمایل بیش از پیش مردم به خرید میوه و تره بار، کسب و کارهای بسیاری در این حوزه راه اندازی شده است. ظهور اپلیکیشن های متعدد با هدف فروش آنلاین محصولات کشاورزی با بسته بندی های شیک و جذاب تا افتتاح فروشگاه های عرضه میوه و تره بار در اقصی نقاط کشور.

ابزار مهم و کاربردی در تمامی این کسب و کارها ترازو تره بار دیجیتال است. ترازویی حرفه ای با امکان چاپ فاکتور یا لیبل، سرعت عمل و دقت را بالا می برد. یکی از پلتفرم های فروش آنلاین میوه و تره بار در کلانشهر تهران، اپلیکیشن روبیکا است که با همکاری سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران اقدام به تاسیس غرف در میادین اصلی تره بار نموده است. ترازوی به کار رفته در تمامی غرف و حتی دفتر مرکزی ایشان ترازوی تخصصی تره بار رادین می باشد.

فرهنگ استفاده از ترازو در عرصه میوه و تره بار و در جای جای کشور کاملا متفاوت است. فروشگاه های عرضه میوه و تره بار که بسیار قدرتمند بوده و میزان فروش قابل توجهی بصورت روزانه یا ماهیانه دارند غالبا از ترازوهای کیبورد بالا بهره می برند. عمدتا ترازوهای کیبورد پایین در این لایه از بازار جایی برای عرض اندام ندارد. سرعت عمل بسیار بالایی که در ترازو تره بار رادین وجود دارد کار با دیگر ترازوها را عملا غیرممکن کرده است.

ترازوی تره بار معروف به مدل 8800 با دو ظرفیت 40 و 70 کیلو هم اکنون به بازار عرضه می شود. ترازوی 40 کیلویی برای اوزان سبک تر و ترازوی 70 کیلویی برای اوزان بیشتر با حجم بیشتر.

از دیگر ویژگی های ترازوهای تره بار رادین احساس راحتی است که به کاربر می دهد. چاپ سریع، کیبورد روان، ال سی دی دوطرفه و …. احساسی خوشایند به صاحبین فروشگاه می دهد.

ویژگی اصلی یک ابزار کاربردی مانند ترازو این است که بتواند هزینه های مالک اصلی فروشگاه را به حداقل برساند. در جامعه امروزی هزینه ها فقط شامل خرید یک دستگاه یا قطعه نمی شود. هزینه های امروزی از جنس هدررفت مال / هدررفت زمان / جابجایی / بررسی و … است. حال ترازویی که بتواند هزینه های مشتری خود را کاهش دهد قطعا انتخاب صحیح تری است. قطع به یقین می توان گفت ترازوی تخصصی تره بار رادین در مدل های مختلف هزینه های فروشگاه را به حداقل می رساند. مدل وای فای در کامل ترین شکل و ترازوهای پلاس تا حدی.

نکته جالب توجه این است که دوران گذار از ترازوهای پلاس ( نسل قدیمی تر) به ترازوهای سیم کارتی ( نسل جدیدتر)  آغاز شده است. به تعبیری می توان گفت ترازوهای سیم کارتی را باید بعنوان ترازوهای تخصصی تره بار بشناسیم. ترازوهای سیم کارتی با امکانات جدید سخت افزاری و نرم افزاری قابلیت های کاربردی به فعالان عرصه میوه و تره بار کشور می دهد.

معضلی که در صنعت خرده فروشی ما وجود دارد این است که نیاز مشخص است ( مثلا نیاز به ترازوی دیجیتال)  اما اینکه دقیقا چه خواسته هایی از ان کالا یا ابزار داریم شفاف نیست!!! یعنی خودمان دقیق نمی دانیم از یک ابزار چه انتظاراتی داشته باشیم . علت عمده این است که ترازوهای حرفه ای و با امکانات به بازار کمتر عرضه شده است و خواسته های مشتریان نیز در همان مقدار متوقف شده است اما ترازوهای تخصصی تره بار رادین این سقف شیشه را شکانده و اجازه داده به مشتریان حرفه ای که خواسته های خود را بیش از پیش بیان کنند. با پیشرفت سطح زندگی مردم و توسعه کسب و کارها خواسته ها به مراتب بشتر از سال های پیشین است. شاید در گذشته یک دکان کوچک میوه فروشی تمام خواسته اش از ترازو یک توزین دقیق بود که حقی ناحق نشود اما امروزه همان دکان تبدیل به یک حاجی ارزونی بسیار بزرگ با انواع و اقسام محصولات ریز و درشت شده است. بالطبع خواسته ها نیز متفاوت تر ، پیچیده تر و کامل تر شده است به حدی که اصلا موضوع دقت توزین به فراموشی سپرده شده است.

ترازوی تره بار اکنون به یک صندوق کامل مبدل گردیده است تا در هر زمان و شرایط، هر گزارشی که مورد نیاز بود به دست آید. از همین رو ترازوی تره بار رادین یک انتخاب کامل و دقیق است.

 

Leave a comment




طراحی و پشتیبانی وبسایت و سئو توسط منصور بهجتی

Back to Top